Wednesday, February 27, 2013

HANCUR PAKATAN SEBAB LUPA DUA PERKARA DALAM MEMBUAT MANIFESTO

Datuk Zahid Hamidi menegaskan rakyat perlu menilai hakikat hanya 15 peratus janji pembangkang sudah dikotakan,malah ada pemimpin mereka tergamak secara terbuka menyatakan manifesto bukan satu janji pada rakyat.

Rakyat di Malaysia diminta menilai secara jujur apa yang telah disuarakan oleh Pembangkang untuk menafesto pilihanraya PRU13 supaya mereka tidak tertipu kali kedua dengan pelbagai janji manis daripada pembangkang.

Mereka lupa dua perkara di dalam manifesto mereka:-

1) Jumlah pendapatan Negara tidak di nyatakan yang akan dijana sepanjang 5tahun semasa mereka memerintah kelak. Analisis ekonomi menjangkakan elemen-elemen penghapusan percukaian didalam manifesto mereka kali ini menyebabkan pendapatan negara akan menurun mendadak.

2. Penjelasan mengenai tentang tidak menunaikan 85% janji janji kosong dalam manifesto di negeri-negeri yang mereka kuasai.

Janji palsu perlu ditolak kerana dari segi rekod,mereka tidak dapat memenuhi janji-janji berkenaan sedangkan Barisan Nasional melaksanakan perkara-perkara yang tidak adapun didalam manifesto termasuk 230 produk 1Malaysia.

Kita kene yakin manifesto BN yang akan dilancarkan kelak akan lebih berpijak di bumi yang nyata dengan mengambil kira pendapatan Negara.




Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment