Friday, March 1, 2013

PAS SEKALI LAGI DIMALUKAN OLEH ABBY ABADI BUAT KENYATAAN FITNAH ORANG SABAH

"Rakyat sabah PM nak turun sendiri selesaikan masalah di Lahad Datu tu sebab itu UMNO/BN punya angkara,jangan lepas tangan,rakyat yang terbeban"

Dimanakah betulnya persepsi Abby Abadi yang dikatakan sudah beriman kepada Allah tetapi memfitnah mengatakan rakyat sabah hendak Perdana Menteri turun sendiri selesaikan isu Lahad Datu sebab UMNO BN punya angkara.

HM merasakan Abby tidak membaca lansung atau memerhati sebagai seorang rakyat Malaysia yang prihatin,isu yang berlaku sekarang adalah isu sultan Jamalul Kiram,Sultan Sulu ingin merampas semula hak tanahnya yang dahulunya Keluarga Sulu telah mencagarkan Sabah kepada Eropah pada tahun1870, waktu itu Sultan Sulu semakin hilang kuasa dengan kedatangan pihak barat di daerah Borneo,sejak itu mereka mendapat bayaran sebagai cagaran untuk negeri Sabah.

Di Filipina,perang saudara adalah biasa tetapi di malaysia tidak mengaplikasikan budaya tidak bertamadun mereka kerana Malaysia mengamalkan hidup aman dan harmoni pelbagai bangsa.

Abby mohon tarik balik fitnah tersebut jika tidak faham situasi,jangan amalkan populariti murahan seperti yang selalu dibuat oleh dirinya.

PAS sekali lagi dimalukan oleh serikandinya yang bernama Abby Abadi,"ustazah segera PAS".


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...