Tuesday, December 3, 2013

ASPIRASI PERLU BERBAHAS, BUKAN HANYA KELAB UMNO LUAR NEGARA @Shaharabdlh @Tunfaisal @Razaliibrahim @Shaberyc #MahasiswaNasional #PAU2013



















Saya sudah lama menunggu ingin melihat Mahasiswa IPT dibenarkan berbahas di Persidangan UMNO yang sebelum ini kita nampak lihat liputan luas hanya untuk Mahasiswa dari Luar Negara sahaja dibenarkan berbahas mengenai perjuangan Agama, Bangsa dan Negara.

Masakan tidak nampak hasil usaha kita didalam ASPIRASI hanya untuk memastikan bahawa kemenangan pemimpin-pemimpin yang mewakili Mahasiswa tempatan didalam pilihanraya kampus dan sepatutnya pemimpin-pemimpin negara perlu tahu bahawa kemenangan mereka didalam pilihanraya kampus juga adalah produk yang menyokong kita. ASPIRASI juga telah melahirkan ramai tokoh-tokoh negara dan kita perlu tahu ramai juga pemimpin utama adalah hasil produk Universiti tempatan yang setanding dengan Universiti luar negara.



Jangan kita menidakkan ASPIRASI yang banyak berjasa kepada UMNO dan saya merasakan bahawa hasil usaha ini perlu diberi penghargaan kepada ASPIRASI kerana hanya platform ini yang menyebabkan kepercayaan belia tempatan dijamin; yang susah senang didalam negara bersama-sama kerajaan didalam memastikan penjelasan dan tindakan kerajan jelas terus ke akar umbi dan bukan seperti kelab UMNO Luar Negara.




Tanpa Platform Persidangan Mahasiswa Nasional pada kali ini, Kelab Umno Luar Negara tidak dapat digabung di satu dalam acuan bersama-sama ASPIRASI. Dan jelas dan pandangan mereka berbeda antara satu sama lain. HM berterima kasih kepada Biro Pengajian Tinggi yang diketuai oleh Datuk Razali Ibrahim kerana bertungkus lumus memastikan Mahasiswa tempatan mampu berbahas didalam Persidangan UMNO kali ini. Tanpa bantuan dan desakan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek yang mengatakan saban tahun Mahasiswa Tempatan dipinggirkan dan pada kali ini, mimbar terbuka luas untuk mahasiswa tempatan.

Sejarah ini tercipta dengan hanya diberi laluan menjadi jurucakap dalam persidangan sayap adalah amat penting bagi suara anak muda tempatan didengari. Dan saya mengharapkan bahawa Platform ASPIRASI yang juga perlu dijadikan sub-chapter seperti Kelab UMNO Luar negara dan perlu digunakan sebaik mungkin oleh Datuk Razali Ibrahim bagi memastikan bahawa tiada 'double standard' diantara mahasiswa tempatan dan mahasiswa luar Negara.

Sumber:
              http://www.1peluru.com/2013/12/siapa-kata-mahasiswa-ipt-tempatan.html
              http://tunfaisal.blogspot.com/2013/12/akhirnya-mahasiswa-tempatan-dapat.html
              http://aku-tak-peduli.blogspot.com/2013_12_01_archive.html
             

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...