Sunday, January 12, 2014

@hajihusammusa BUAT ONAR BUNUH PAKATAN DI PUTRAJAYA @tengkuadnanreal @NajibRazak

Pelbagai perkara yang disentuhkan oleh Husam Musa didalam jemputan minum petang di Medan selera presint 9.  HM menjangkakan ramai akan menghadiri jemputan beliau yang berada di Putrajaya. Alangkah terkejutnya apabila hanya beberapa kerat yang xsampai mencecah 25orang yang hadir dan itupun  secara luarannya adalah pengundi luar Putrajaya.

Ucapannya yang melambangkan seperti tiada membaca secara holistik tentang kebajikan orang orang di Putrajaya. Sekali lagi Husam Musa ungkapkan tentang perjumpaanya bersama Tan Sri Aseh tentang isu permasalahan seperti tempat letak kereta dan pengangkutan walhal kita ketahui tiada tindakan lanjut Husam Musa berjumpa utk kali kedua bersama Tan Sri Aseh untuk menanyakan apakah perkara yang dibangkitkan selsai? 

Dan terbukti bahawa Husam Musa 'kaki bohong' kerana lansung tiada dalam ucapannya untuk menjelaskan tentang perkembangan perkara yang disoalkan kepada Perbadanan Putrajaya pada bulan Mei 2013 yang lepas. Yang peliknya, tahukah bahawa sekolah bercirikan Agama Islam sudah ada di presint 9 dan mempunyai sistem pendidikan yang terbaik dan perkembangan ini memang telah ada di dalam perancangan Kerajaan Barisan Nasional sebelum ini melalui  YB Tengku Adnan Tengku Mansor selaku Ahli Parlimen Putrajaya. Husam Musa terlupa angkara ketaksuban untuk menipu rakyat dengan berselindung disebalik Agama dengan mencadangkan Bina Sekolah Agama adalah idea lapuk Calon PAS dan sebab itulah Husam Musa kalah pada PRU13 yang lepas.

Husam Musa sekali lagi memburukan keadaan didalam penjelasan GST dan HM merasakan bahawa Husam Musa memang tidak faham tentang GST kerana merasakan rakyat akan terbeban akibat GST. Adakah Husam Musa faham tentang Cukai Jualan dan Perkhidmatan dihapuskan? Jika tidak faham, mohonlah pergi berjumpa dengan mana-mana pegawai Jabatan di putrajaya itu untuk mendengar penjelasan tentang GST dan sebarkan maklumat tentang GST yang sebenar supaya tidak jatuh fitnah.

Isu tuduhan yang ditaburi yang menyebabkan kekalahan besar majoriti adalah disebabkan oleh jerat yang dipasang oleh Husam Musa memakan diri sendiri apabila membayar rasuah kepada pengundi melalui poskan sepucuk surat mengandungi duit dan cuba membuat idea-idea pelik sehingga menyebabkan bahawa pengundi menyampah untuk mengundi beliau sehinggakan tidak terpilih dalam mengekalkan sebagai Exco Kerajaan Negeri Kelantan.

Isu Hardrock cafe juga diulas tanpa memahami dalam pernolakkan jelas daripada Rakyat Putrajaya yang dinyatakan oleh YB Menteri, Tengku Adnan Tengku Mansor sehinggakan betapa kritikan sinis kepada pelabur  Hard Rock Cafe perlu dibuka dengan elemen terapan nasyid serta tanpa alkohol tetapi Husam Musa memutarbelit apa yang dikatakan oleh YB Menteri seperti orang yang mengulas ini gagal memahami bahasa melayu dan keadaan apa yang berlaku di Putrajaya.

Sebagai orang kuat PAS Husam Musa kesilapan sekali lagi bahawa hanya mementingkan kenegerian kelantan sedangkan putrajaya dipenuhi oleh dari seluruh pelusuk negara. Kelantan juga tidak dinafikan diantara paling ramai di Putrajaya tetapi janganlah lupa pengundi yang berasal dari negeri lain dan ini juga kenyataan yang akan merencatkan lagi pengundi Putrajaya mengundi PAS pada PRU14.

Kenyataannya juga tidak senada dengan pemimpin PKR yang mengadakan demonstrasi pada awal tahun ini sedangkan PKR ingin menggulingkan kerajaan.Ini bermakna Husam Musa  bukanlah pemimpin sejati yang perlu diangkat lagi kerana dialah yang paling kuat menipu rakyat dan terbukti sehingga sampai sekarang beliau tidak ingin berjumpa dan menyelesaikan masalah projek-projek terbengkalai di Kelantan tetapi isu diputrajaya pula ingin diselesaikan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...