Friday, April 10, 2015

PANDANGAN SAYA PADA @Tun_Mahathir JATUHKAN PARTI & NEGARA @NajibRazak @MuhyiddinYasin @Ammir50

Pandangan saya mengenai tindakan jelas Tun M utk menjatuhkan Presiden UMNO:


1. Kritikan membina itu baik tetapi memburuk-burukkan orang adalah keji dan berdosa hukumnya. Eloklah Tun M kekalkan imejnya sebagai statesman dengan tidak memburukkan-burukan orang lain. Orang melayu memang mudah lupa, tetapi orang melayu juga x suka kepada org yg suka memburukkan org secara berterusan, terutamanya demi niat peribadi untuk menjatuhkan orang lain.


2. Tun M has always said that he loves UMNO and that he is a party man who will always be loyal to UMNO. But he is now an UMNO member who's trying to topple the President of UMNO at all cost. Who stands to loose? The party will loose if he succeeds.


3. Tun M sedang mengulangi sejarahnya dengan Tunku, Anwar dan Pak Lah. Najib akan jadi mangsa seterusnya jika dia berjaya. Soalnya, jika ini benar mengenai kepimpinan negara yang baik untuk rakyat, maka eloklah Tun M nyatakan dengan jelas siapakah dia itu pemimpin yang ada sekarang yang sewajarnya menggantikan Najib, demi kebaikan negara. Jika tidak berani utarakan, maka tindakan Tun M hanya akan berjaya menghuru-harakan negara dengan merosakkan kepercayaan umum terhadap Perdana Menteri. Tentunya ini bukan yang Tun M mahu lakukan


HM

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...