Friday, May 10, 2013

@MahasiswaMsia DIBAYAR @AnwarIbrahim BUAT LAWAK BANTAH PILIHAN RAKYAT @TengkuAdnanReal








Seperti dijangka, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bingkas menuding jari kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) berhubung kekalahan Pakatan Rakyat pada piihan raya umum kelmarin.

Beliau turut menyifatkan pilihan raya yang berlangsung diseluruh negara itu sebagai pilihan raya yag paling teruk dalam sejarah.

Sudahlah itu cuba menyusun jentera pelajar-pelajar yang diupah untuk membuat mogok di hadapan SPR dengan mengatakan mahu menghantar memorandum supaya kelihatan Mahasiswa-Mahasiswa yang seperti tiada kerja menghantar memorandum kosong tanpa menilai apakah pilihanraya perlu menunggu sehingga Anwar Ibrahim dan Pembangkang menang sebagai barisan Menteri-menteri Kabinet?

5 Mei lalu, Barisan Nasional berjaya mengekalkan pentadbirannya di Putrajaya sekaligus menafikan kemaraan Pakatan Rakyat selepas mengadakan beberapa siri himpunan jalanan di ibu kota.

Pakatan Rakyat menuduh pilihan raya berlaku secara tidak adil apabila BN didakwa membawa pengundi berbangsa Bangladesh untuk mengundi parti itu.

Bagaimanapun, SPR menafikan dakwaan itu dan berkata mereka adalah pemegang kad pengenalan yang sah. Apalagi mereka mahukan?sudahlah sewaktu pilihanraya dicanang segala fitnah dan "BlackOps" yang mengaburi mata rakyat. Perkara ini perlu diambil tegas dari kerajaan supaya segala tohmahan dan lakonan Anwar Ibrahim dan pembangkang perlu dihapuskan segera.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...