Monday, December 2, 2013

BUKTI KENAPA PAS TAKUT USTAZ KAZIM ELIAS JADI MT UMNO @ustazkazimElias @TengkuAdnanReal @NajibRazak

     

PAS tidak seharusnya merosakkan nama baik seorang Ahli PAS Menjadi Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Malah sepatutnya menggunakan saluran yang ada untuk menambahbaikkan UMNO serta Kesatuan dan perpaduan sukar dibina di antara UMNO dan PAS . 

Ustaz Kazim Elias yang sinonim dengan Penceramah Bebas yang juga Pengetua Pusat Pendidikan Al-Barakah di Manjoi Ipoh telah diisytiharkan oleh Setiausaha Agung UMNO, YB Datuk Seri Tengku Adnan Bin Tengku Mansor pada jumaat yang lepas sebagai Ahli MT yang dilantik dalam UMNO

HM melihat bahawa Kegusaran PAS kelihatan apabila Kazim Elias menjadi MT:

PENGARUH PENGUNDI BELIA 

Pengaruh pengundi Islam Ceramah bersiri di ASTRO OASIS "Kalau dah Jodoh" menjadi perbualan di bibir-bibir belia yang saban hari banyak persoalan mengenai Munakahat terungkai apabila ASTRO memberikan ruang kepada Ustaz kazim Elias sehingga mencapai Rank tertinggi dikalangan episod bersiri ASTRO. PAS risau apabila Ustaz Kazim Elias mampu menarik golongan muda ke arah Islam yang cara yang mudah dengan cara pendakwah yang baik, ringkas dan mudah difahami mampu menarik golongan Belia terhadap UMNO pada masa hadapan.

PERPADUAN SAF PIMPINAN UMNO

Idea dan konsep YAB Datuk Seri Najib Tun Razak didalam memasukkan elemen-elemen Islam didalam UMNO akan membantu memperhebatkan lagi daya keimanan terutamanya di dalam jiwa pemimpin -pemimpin Utama UMNO. Dengan kemasukan Ustaz Kazim Elias akan membantu UMNO bergerak dengan baik dan saf kesatuan yang jitu mengalahkan puak-puak pembangkang seperti PAS dan Keadilan yang banyak memfitnah UMNO dan menambahbaikkan bukan sahaja kepada  Presiden Parti malah keseluruhan pimpinan parti. 

FITNAH UMNO 

PAS banyak mengaburi kepada pengundi-pengundi dan penyokong-penyokong tegarnya didalam memfitnah secara terbuka dengan apa sahaja tohmahan. PAS terasa tercabar apabila seorang tokoh Al-Hafiz yang mampu memberikan kebenaran menerusi kajian yang rapi mampu mengalahkan segala tohmahan dan fitnah yang disebarkan oleh PAS sebelum ini terhadap UMNO. PAS Yakin bahawa dengan adanya jentera baru seperti Ustaz Kazim Elias ini mampu mengagalkan segala rancangan mereka mengaburi Pengundi -pengundi Islam di Malaysia dan mampu menjadikan Parti Islam PAS tidak relevan sebagai Alternatif kepada UMNO

AHLI PAS

PAS khususnya PAS PERAK dikhabarkan membawa usul memecat Ustaz Kazim Elias daripada PAS walaupun diketahui bahawa Ustaz Kazim Elias belum memberikan kata putus untuk menerima Jawatan lantikan Majlis Tertinggi ini adalah satu perkara yang menjengkelkan dan perkara ini akan membuatkan pengundi dan beberapa penyokong PAS tidak mengemari cara ini tanpa mengusul periksa terlebih dahulu. Sepatutnya PAS Perak perlu memanggil Ustaz Kazim Elias ke Jawatankuasa tertentu untuk memberikan sebab dan kata putus mengenai perkara ini dan barulah mengusulkan pemecatan tersebut. PAS Perak gusar dan menghentam bertubi-tubi mengakibatkan cara ini akan membantu lagi Ustaz Kazim Elias menerima lantikan tersebut dan keluar seraca rasmi daripada PAS. Tindak-tanduk beberapa pemimpin PAS dan penyokongnya mengherdik dan menghina Ustaz Kazim Elias telah tersebar melalui media massa ini akan menambahkan imej PAS semakin teruk dan tidak melambangkan Entiti dan Imej Parti Siasah Islam yang terbaik didalam negara. Akibat dan dorongan tindak-tanduk segelintir Pemimpin dan Penyokong PAS akan meningkatkan lagi semangat Ustaz Kazim Elias menerima lantikan Majlis Tertinggi yang akan disambut dengan kemeriahan di dalam PAU 2013 kali ini dan mampu meningkatkan lagi Azam Ustaz Kazim Elias untuk menyerang PAS secara terbuka sebagai jentera baru UMNO selepas ini.


Apa-apa hal pun HM percaya bahawa Ustaz kazim Elias mampu menasihati UMNO agar bergerak mengikut cara Islam dan memperhebatkan lagi UMNO membantu memperjuangkan hak orang Islam Di negara ini. Ustaz Azhar Idrus juga pernah menasihatkan dengan "kisah Nabi Musa dan Nabi Harun menasihati Firaun yang zalim dan janganlah kamu pergi dengan hanya ingin mengambil harta dan dunia tetapi pergi untuk memberi pesanan dan ingatan kepada mereka tentang akhirat dan hukumnya adalah harus."



2 comments:

Unknown said...

Kepada seluruh rakyat Malaysia yang dihormati,

Dengan hormatnya sini, Kami ingin memaklumkan bahawa YIP KUM FOOK(YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) dan anaknya YIP JIUN HANN yang berjalan tugas sebagai lawyer di alamat : NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR JALAN 53, DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR

Harap semua rakyat Malaysia mengambil perhatian dan jauhkan orang yang tersebut kerana jangan terkena tipu

Mereka sangat jahat dan hatinya hitam(kejam), sanggup menipu wang wanita, merosak keluarga orang lain dan sendirinya memakan wang Temple, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, dan berpura-pura merepot ke polis resit hilang.........harap perhatian

Sekian dimaklumkan,
Terima Kasih

SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES
KAMI FORWARD INI SURAT SEBAB RAMAI ORANG KENA TIPU DI KEPONG...

lee said...

Denda RM40,000 palsukan tandatangan [METROTV] YIP KUM FOOK(LAWYER CHEATING PEOPLE)
Kuala Lumpur: Seorang jurutera syarikat perunding pembinaan didenda RM40,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini selepas mengaku bersalah terhadap pertuduhan memalsukan tandatangan.
Hakim Azura Alwi menjatuhkan hukuman itu ke atas Toh Hwee Sheng, 46, dan memerintahkannya dipenjara enam bulan jika gagal membayar denda.
Toh didakwa dengan curangnya menggunakan suatu dokumen sebagai tulen iaitu satu buku 'Structure Design Calculation' bertarikh 2 Ogos 2014 berhubung kiraan struktur dan pelan struktur bagi cadangan membina banglo dua setengah tingkat di atas Lot PT 1, No 1, Jalan 5, Selayang Baru, Mukim Batu, Gombak, Majlis Perbandaran Selayang daripada Lieng Consult kepada Datuk Yip Kum Fook(penipu) iaitu pemilik tanah yang mana mempunyai sebab untuk mempercayai dokumen itu adalah palsu antara 2 Ogos sehingga 12 Ogos 2014 di No 2A & B, Jalan 53, Desa Jaya Kepong, di sini.
Dia dituduh mengikut Seksyen 471 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun dan denda atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.
Pegawai Pendakwa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Mohd Aliff Shaharuzaman memohon hukuman setimpal supaya memberi pengajaran kepada tertuduh kerana amalan pemalsuan dan meniru tandatangan pemilik syarikat.
"Kesalahan ini adalah serius dan menjadi barah dalam masyarakat jika tidak ditangani," katanya.
Tertuduh yang tidak diwakili peguam merayu supaya hanya hukuman denda dikenakan dan tidak dipenjara kerana mempunyai banyak tanggungan selain isteri seorang surirumah.
"Saya tiada niat memperdayakan pihak Majlis Perbandaran Selayang dan hanya mencari pendapatan buat keluarga.
"Ini kesalahan pertama saya dan saya menyesal serta insaf atas kesalahan dilakukan," katanya.
Mengikut fakta kes, pada 2013, Datuk Yip Kum Fook iaitu bekas Ahli Majlis Perbandaran Selayang mengarahkan syarikat tertuduh bekerja, Lieng Consult menyediakan Borang A, Kiraan Struktur dan Pelan Struktur bagi cadangan membina banglo dua setengah tingkat di atas Lot PT 1, No 1, Jalan 5, Selayang Baru, Mukim Batu, Gombak.
Bagaimanapun, penyediaan dokumen itu adalah tanpa pengetahuan Lieng Wei Ming selaku pemilik syarikat.
Lieng memaklumkan semua dokumen itu tidak dikeluarkan syarikatnya dan mengesahkan tandatangan pada dokumen itu juga bukan miliknya.
Selain itu, tertuduh juga menerima wang RM10,000 daripada Yip Kum Fook(penipu) atas pembayaran kerja dilakukan iaitu menyediakan semua dokumen itu.
Hasil semakan Bahagian Forensik SPRM mengesahkan tandatangan dokumen 'Structure Design Calculation' adalah berbeza dengan spesimen tandatangan diambil daripada Lieng.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...