Tuesday, January 14, 2014

PEGAWAI @NajibRazak #SyokSendiri , @Ibdil #SyokSendiri ; APA KATA @NajibRazak dan @KhairyKJ ; JANGAN BUAT KAMI LENA DARI SOKONG KERAJAAN

Malu apabila isu kangkung digurau senda oleh pembangkang dan saban hari asyik terdengar isu kangkung dari suara anak muda dan sehinggakan semalam menerima persoalan pula daripada sekumpulan Pegawai Tadbir Diplomatik gelak ketawa apabila fenomema kangkung ini dijadikan bahan perbualan.

Apa nak jadi dengan Jentera Kerajaan Barisan Nasional ini, adakah tiada penelitian semula oleh YAB Perdana Menteri kita tentang Jentera maya untuk menjelaskan perkara sebenar?

Kita dapat lihat, Datuk Seri Najib dipetik berkata:

     

KENYATAAN JELAS BAHAWA  DATUK SERI NAJIB MENEGASKAN BAHAWA ADA BARANG YANG SUDAH DITURUNKAN HARGA DAN RAKYAT PERLU ADIL DALAM MENYOKONG KERAJAAN KERANA PELBAGAI INISIATIF UNTUK RINGANKAN BEBAN DAN BANTU RAKYAT 

HM faham apabila Datuk Seri Najib hanya memberikan contoh sayur kangkung turun dan saya juga tidak faham apa yang dibuat oleh pegawai-pegawai media yang bekerja di dalam Pejabat Perdana Menteri adakah memberikan respon yang sebenar kepada YAB Perdana Menteri mengenai apa yang berlaku di Lapangan Media Baru? Adakah mereka tergamak dengan membuat laporan palsu kepada YAB Najib Razak tentang keadaan semasa?

Kita dapat lihat selepas pilihanraya ke 13, UMNO parti Melayu yang mentadbir negara bagaikan layu tak berkesudahan walaupun mereka telah menang pilihanraya umum ke 13. Pihak Pakatan Rakyat yang di dominasi DAP yang tewas semakin garang mengucar kacirkan UMNO terutamanya menjatuhkan kreabiliti Presiden UMNO Dato Sri Najib Tun Abdul Razak.

Semakin hari imej YAB Perdana Menteri semakin di perlekehkan oleh pihak Pakatan Rakyat yang mana beroperasi dengan pelbagai modus operandi antaranya isu kenaikkan harga barang dan juga perbelanjaan tinggi YAB PM. Pekara ini di lihat semakin menjadi jadi apabila YAB PM sendiri tidak mendengar dan mengetahui apa yang berlaku di bawah terutama keluh kesah rakyat dalam peningkatan kos sara hidup.


Imej YAB PM semakin tercalar akibat dari pihak Media Pejabat Perdana Menteri yang di lihat culas ataupun tidak melaporkan pekara yang sebenar tentang laporan yang di perolehi dari rakyat di lapangan dan dalam media sosial. Bertambah parah apabila pegawai PMO yang menjaga Facebook YAB PM telah melakukan satu persatu kesilapan dalam tugas mereka sehinggalah menyebabkan imej YAB PM terus di kecam oleh rakyat terutamanya pelayar Facebook. 

YAB PM perlu melakukan sesuatu didalam memastikan perkara yang diperbetulkan segera agar jentera Maya disusun dengan lebih rapi supaya dapat menyeimbangi kedudukan dan memperjelaskan pelbagai isu yang saban hari menyalahkan Kerajaan Barisan Nasional.

Ketua Pemuda Malaysia, Saudara YB Khairy Jamaluddin perlu memanggil Ibdil selaku ketua Biro Media Baru dan memanggil pakar-pakar media baru Pro-Kerajaan supaya duduk bersama agar membuat perancangan yang tersusun rapi.

 HM sebenarnya sudah muak untuk menasihatkan pemimpin ini dan janganlah sehingga HM juga menjadi seperti segelintir Bloggers yang sudah menghentam kerajaan kerana muak dengan sikap sambil lewa daripada Pemimpin atasan dan jika tiada apa-apa yang berlaku, Kerajaan Barisan Nasional mungkin akan ketandusan pada PRU 14 dan hanyalah Syok Sendiri. Jika ini berlaku benarlah kata-kata Ungku Aziz bahawa "pucuknya angkuh memanjat ke langit tetapi tak sedar akar terendam di dalam parit"




Mari kita dengar tazkirah #SyokSendiri dari Ust. Kazim Elias.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...