Sunday, September 1, 2013

SETPOL PM KHAIRUN TIPU AKHBAR @Najibrazak @bharianmy @Bernamadotcom @UMOnline @NST_Online @TengkuAdnanReal


HM agak terkejut apabila ramai sahabat-sahabat di putrajaya membuka pekung Datuk Muhammad Khairun Aseh yang berjawatan Setiausaha Politik Perdana Menteri menyatakan hasrat tidak bertanding walaupun mendapat banyak sokongan dan dorongan daripada peringkat akar umbi untuk merebut jawatan terutamanya sayap Pemuda?

Nama Datuk Muhammad Khairun Aseh Terpadam di Senarai Cawangan? 
Mustahil kerana Pemuda Putrajaya menolak secara terus menerus Datuk Muhammad Khairun Aseh ini sehinggakan dikhabarkan namanya juga telah terpadam di dalam senarai pemuda cawangan bunga Matahari Bahagian Putrajaya yang juga adalah cawangan YB Menteri Wilayah Persekutuan mesyuarat cawangan baru-baru ini dan Datuk Muhammad Khairun Aseh nampak sudah mengetahui bahawasanya namanya sudah dipindahkan ke cawangan lain.

Blogger Dok Pusing Cerita?
Ramai yang mengetahui bahawa Media Baru tidak asing lagi dengan Pemuda Putrajaya dan sebahagian besarnya adalah blogger-blogger yang ternama memaparkan sikap dan tindakan Datuk Muhammad Khairun Aseh yang selalu memboikot mesyuarat AJK Bahagian Putrajaya dan lansung tidak membantu dan turun padang semasa PRU 13. Maka, point ini digunakan sebaik mungkin bagi memberikan respon yang jelas terhadap Perdana Menteri bahawa Setiausaha Politik Kanannya ini adalah orang yang kurang menyerlah dan tindak tanduknya hanya membawa jalan yang semakin menyimpul.

Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak
Ramai yang bersependapat bahawa mungkin akibat Pejabat Perdana Menteri telah menerima respon yang jelas bahawa Putrajaya terutamanya Pemuda menolak penglibatan Datuk Muhammad  Khairun Aseh di Putrajaya didalam memastikan kejayaan UMNO dan Barisan Nasional tetap kukuh di Putrajaya. Dan berkemungkinan juga Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Bin Tun Abdul Razak memberikan kata dua kepada Datuk Muhammad Khairun Aseh bahawa ingin kekal di Pejabat Perdana Menteri atau ingin bertanding dalam Sayap Pemuda dan jelas bahawa reaksi Datuk Muhammad Khairun Aseh memilih jawatan Setiausaha Politik kepada Perdana Menteri apabila melihat sokongan Putrajaya semakin merosot.


Pemuda Putrajaya
Dikhabarkan juga Pemuda Akar Umbi yang menghadiri mesyuarat cawangan Matahari baru-baru ini bersyukur bahawa Datuk Muhammad Khairun Aseh tidak bertanding lansung didalam pemilihan pada kali ini. ada juga berhasrat mengadakan kenduri kesyukuran beramai-ramai agar kesatuan yang kukuh di belakang pucuk pimpinan Bahagian Putrajaya terutamanya sayap Pemuda ingin memilih Saudara Ahmad Faisal mengetuai Sayap Pemuda Bahagian Putrajaya juga telah direstui oleh YB. Menteri Wilayah Persekutuan merangkap Ketua Bahagian, YB. Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.



Malu
Perasaan malu Datuk Muhammad Khairun Aseh membelengu dirinya sehinggakan lansung tidak menghadiri mesyuarat cawangannya matahari. kalau iapun tiada didalam senarai nama, namun dia tetap AJK Cawangan yang dimenangi didalam penggal yang lepas. Disebabkan lansung tidak menghadiri lansung mesyuarat Bahagian dan berkempen semasa PRU13 juga adalah satu faktor menyebabkan beliau malu untuk bersemuka dengan pemimpin-pemimpin dan orang -orang berpengaruh di kawasan Putrajaya. maka, hanya mampu menghadiri cawangan jenteranya sebelum ini.


Khairun perlu sedar bahawa politiknya hampir terpadam di putrajaya


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...