Thursday, December 22, 2011

EKSKLUSIF:TINDAKBALAS ASPIRASI TERHADAP KENYATAAN MEDIA SAIFUDDIN YANG TIDAK BERTANGGUNGJAWAB


Jawab tindakbalas Saudara Syukri Ibrahim(Setiausaha Agung ASPIRASI) terhadap YB Saifuddin

Bukti Kenyataan YB Saifuddin yang bercanggah dan tidak bertanggungjawab.


1. Menipu bahawa beliau sendiri menjemput ASPIRASI ke Parlimen untuk menemui beliau
2. Menipu Rakyat dengan mengatakan hanya lebih kurang 350 orang sahaja sedangkan pegawai-pegawai Saifuddin dapat lihat hampir 1000 Mahasiswa berkumpul menyatakan hasrat untuk mendesak YB Saifuddin undur. 

Wujudnya satu kumpulan blogger pro Saifuddin Abdullah dilihat bertungkus-lumus cuba memperbaiki kesilapan yang dilakukan oleh Timbalan Menteri Pengajian Tinggi adalah sesuatu yang menggelikan hati saya.

Kumpulan blogger tiga serangkai ini bukanlah orang lain, mereka sahabat saya - namun dalam dunia politik kita perlu akur setiap individu mempunyai pandangan dan persepsi mereka tersendiri. Jadi suka atau tidak kita kena hormati pandangan mereka.

Sebelum ini saya cukup menerima sikap terbuka yang cuba diperkenalkan beliau, tetapi bila melihat beliau tidak bersifat terbuka mendengar suara mahasiswa pro-Aspirasi saya merasakan Saifuddin Abdullah tidak lebih dari seorang pemimpin yang hipokrit.

Salah satunya saya melihat Saifuddin Abdullah melebihkan kumpulan mahasiswa pro pembangkang jika dibandingkan dengan layanan yang diberikan terhadap mahasiswa pro-kerajaan.

Saya pernah bertanyakan kepada beliau kenapa beliau dilihat bersikap diskriminasi terhadap mahasiswa pro-kerajaan tetapi begitu sayang sekali dengan mahasiswa biadap yang menentang kerajaan?

Jawapan yang diberikan adalah :


Bila membaca Kenyataan Media yang dikeluarkan oleh beliau, lagi membuatkan saya tergelak - kerana tidak mungkin seseorang yang bertaraf Timbalan Menteri mengeluarkan kenyataan media bersifat 'kartun' seperti itu.

Lainlah jika kenyataan itu ditaip oleh sekumpulan blogger tiga serangkai yang siang malam bertungkus-lumus memulihkan imej Saifuddin Abdullah yang kini tercalar dek kerana 'politik baru' yang diperkenalkan beliau.

Baiklah kita baca kembali kenyataan media 'kartun' dari Timbalan Menteri Pengajian Tinggi :

Kenyataan Media Himpunan Aman di KPT

Dato’ Saifuddin AbdullahTimbalan Menteri Kementerian Pengajian Tinggi 22 Disember 2011 

Pada kejadian semalam, saya dimaklumkan oleh pegawai Kementerian Pengajian Tinggi bahawa seramai lebih kurang 350 orang telah mengadakan perhimpunan aman di perkarangan pejabat Kementerian Pengajian Tinggi. Saya tidak berada di sana kerana mempunyai program di Batu Pahat dan Seremban yang telah dijadualkan terlebih dahulu.

Memorandum mereka telah diterima oleh wakil saya, Setiausaha Sulit Kanan Mohd Nazri bin Noh. Beliau juga memaklumkan kepada mereka bahawa saya menjemput mereka mengadakan pertemuan di Parlimen pada 12.15 tengahari ini, tetapi ditolak.

Pada malam tadi ketika saya menghadiri program debat di UPM, Mohd Shahar Abdullah, Presiden Alumni Aspirasi dan beberapa rakannya yang lain telah menemui saya dan menyerahkan memorandum. 
Pertemuan itu berlansung dalam tempoh yang singkat sahaja dalam suasana mesra di mana kami bersalaman sambil tersenyum.

Pada pendapat saya, mereka mempunyai hak untuk berhimpun dan bersuara. Sy akan mempertahankan hak mereka ini. Saya juga dimaklumkan bahawa sebahagian daripada yang hadir itu ialah mahasiswa. Kepada mereka, saya ingin nyatakan bahawa kasih saya pada mereka tidak berubah.
Aneh bukan bila mana seorang bertaraf Timbalan Menteri Pengajian Tinggi yang mana tugas beliau menjaga hal ehwal mahasiswa dikatakan berada di Seremban untuk menghadiri satu pertandingan bola keranjang peringkat sekolah.

Nampaknya Saifuddin Abdulah cuba mengambil alih tempat Timbalan Menteri Pelajaran atau mungkin juga Timbalan Menteri Belia & Sukan?

Menghairankan bila Saifuddin Abdullah mempunyai masa yang lapang untuk melayan karenah segelintir mahasiswa pro-pembangkang atau lebih dikenali 'mahasewel' tetapi tiada kesempatan masa untuk melayan kumpulan pelajar pro-kerajaan?



Malah kami juga baru dihubungi oleh alumni Pro-Aspirasi yang mengatakan kenyataan media yang dikeluarkan oleh Saifuddin Abdullah adalah satu putar belit. (Video di atas)

Jika benar Saifuddin Abdullah tidak pernah melabelkan mahasiswa antara Pro-Aspirasi dan Pro-Mahasiswa kenapa begitu sukar Saifuddin Abdullah meluangkan masa hanya untuk menerima memorandum?

Atau pun disebabkan memorandum tersebut mendesak beliau berundur jadi pada anggapan beliau permintaan sekumpulan mahasiswa ini tidak perlu dilayan?

Aneh juga bila Saifuddin Abdullah seolah-olah 'menyindir' mahasiswa ini dipaksa untuk berdemo dan mengatakan majoriti yang hadir dari Uni KL. Saifuddin Abdullah yang tiada di lokasi juga percaya kepada propaganda pembangkang? 

Apa yang berlaku di PWTC juga jelas menunjukkan Saifuddin Abdullah dipermainkan atau dalam bahasa mudahnya Saifuddin Abdullah kena 'kencing' dengan mahasiswa SMM yang dia agung-agungkan. Sebab itu desakan supaya kumpulan terbabit memohon maaf pun tidak diendahkan.


Saya juga mendapat maklumat bahawa Saifuddin Abdullah bertindak mengeluarkan arahan kepada pengawal keselamatan di PWTC agar tidak menggangu mahasiswa yang berdemo tempoh hari. Sebab itu pengawal keselamatan di PWTC hanya melihat sahaja tindakan menurunkan bendera dek kerana mereka akur arahan yang diberikan oleh MT UMNO sendiri.

Jika benar beliau mengeluarkan arahan sedemikian kepada pengawal keselamatan, memang wajarlah dia bertanggungjawab ekoran insiden bendera Presiden parti UMNO diturunkan di 'rumah' sendiri.

Video sekitar demontrasi di hadapan KPT :

     

Sumber dan sambungan cerita di: Double Y


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...