Tuesday, November 22, 2011

LAGI PKR KHIANAT UMAT ISLAM DI SELANGOR


Khalid gagap “ponteng sekolah” kecoh di Parlimen, lagi sekali Khalid tergagap-gagap tidak mampu menolong penduduk pangsa kos rendah Indah Court. Apa sudah jadi dengan MB gagap ini yang tidak mampu berbuat apa-apa apabila pemaju ingin merobohkan surau berhampiran dengan pangsa ini.


Sudahlah duit pembinaan sebanyak RM93,000 duit penduduk,dengan tidak hormat pemaju ingin merobohkannya dengan alasan menaik taraf Indah Court semata-mata dengan merobohkan surau.

Difahamkan bahawa surau itu dibina atas kelulusan Majlis Perbadaran Subang jaya.

HM: Kerajaan PKR Hanya boneka…?UMat Islam terpinggir..fikir-fikirkanlah.


Ingin ulasan lanjut sila klik disini:


Lagi Surau DiRoboh Di Selangor...



Penduduk rumah pangsa kos rendah Indah Court di Jalan PJS 11/7a di sini, membantah cadangan pemaju merobohkan surau yang dibina mereka berhampiran rumah pangsa berkenaan sejak lebih sedekad lalu.

Bantahan itu dibuat kerana mereka tidak bersetuju dengan tindakan pemaju membina surau ganti di tingkat empat, bangunan tempat letak kereta yang akan dibina di bekas tapak surau terbabit.

Surau yang dibina penduduk dengan kos RM93,000 itu akan dirobohkan untuk memberi laluan kepada projek pembinaan tiga blok kondominium 30 tingkat dan 10 unit rumah kedai serta pejabat di kawasan berhampiran.


Penaung surau, Datuk Shaiful Nizam Abdullah, berkata tindakan itu tidak wajar kerana ia dibina hasil wang yang dikeluarkan oleh penduduk sendiri selain sudah mendapat kelulusan pihak berkuasa tempatan (PBT) sekitar 1997.

“Saya tidak faham mengapa pemaju dan Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) begitu mudah hendak merobohkan surau yang kami bina dengan duit sendiri.

“Lebih menghairankan, jika hendak menaik taraf Indah Court, mengapa pula surau ini dirobohkan?

“Kami bina surau ini bukan secara haram tetapi selepas kelulusan MPPJ. Lagipun, tidak sesuai jika surau dibina di atas lot parkir kerana ia menyusahkan penduduk untuk beribadah dan membuat kenduri. sumber: berita harian.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...