Thursday, November 24, 2011

TERBUKTI TONY DAN IZZAH PENIPU RAKYAT PASAL K1M

Persepsi bodoh di (klik di sini) terbukti Izzah dan Tony terjerat dengan mainan mereka terhadap Kedai 1Malaysia yang diusahakan oleh kerajaan Barisan Nasional. Apa sangat la sumbangan kerajaan,tetapi alasan tetap sama, apa yang dibuat semua tidak baik untuk rakyat, walhal mereka lansung tidak memikirkan pasal kebajikan rakyat.

baca seterusnya di bawah (YY) dan sini (Tun Faisal)

@TonyPua dan @n_izzah tipu harga barang Kedai Rakyat 1Malaysia?

First customer: Najib paying at the check-out counter after shopping at Kedai Rakyat 1Malaysia at the Kelana Jaya LRT station in Petaling Jaya. The shop sells 250 types of groceries under the brand name “Kedai Rakyat 1Malaysia”. — AZHAR MAHFOF/The Star

Dipetik dari blog Double-Y. Ikhlas daripada beliau untuk Datuk Seri Ismail Sabri, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan.


23 Barang KR1M Dibandingkan Dengan Pasaraya Besar - Siapa Bengong Antara Nurul Izzah & Tony Pua?

Nurul Izzah & Tony Pua sebelum ini bertindak membandingkan 23 harga barangan dari Kedai Rakyat 1 Malaysia (KR1M) dengan harga barangan yang dijual oleh pasaraya besar seperti Careffour.

Dengan membandingkan antara barangan K1RM dengan pasaraya besar seperti Careffour jelas menunjukkan bahawa dalam PKR ini bukan sahaja bapanya bersifat penipu anaknya si Nurul Izzah juga layak dipanggil penipu tidak keterlaluan juga saya katakan bodoh, dangkal dan dungu.

KR1M berkonsepkan pasar mini wajarkah ianya dibandingkan dengan sebuah pasaraya besar seperti Careffour? Ini pun sudah nampak bodoh dan bangangnya wakil rakyat Lembah Pantai dah Ketua Publisiti DAP si Tony Pua ini.

KR1M yang diwujudkan oleh kerajaan hasil ilham Perdana Menteri DS Najib Tun Razak sendiri adalah untuk dijadikan kayu pengukur bagi kerajaan dalam mengawal harga barang dan mengurangkan kesan monopoli produk yang telah lama wujud dan dikuasai oleh syarikat antarabangsa.

Dengan cara mengurangkan kesan monopoli mereka, secara tidak langsung harga barangan tidak mudah dinaikkan sewenang-wenangnya oleh para tauke yang selalu monopoli barang keperluan ini.

Setakat ini sudah 6 buah KR1M telah dibuka dan menjalankan urusan perniagaan mereka, manakala 21 buah lagi sedang diiubahsuai dan dijangka siap dan dibuka pada 18 December 2011. Sasaran kerajaan BN adalah mewujudkan sebanyak 85 buah KR1M meliputi seluruh negeri di Malaysia menjelang akhir 2012.

Berbalik kepada perbandingan 23 barangan yang dibuat oleh Nurul Izzah bersama 'bugs bunny' beliau si Tony Pua tempoh hari hasilnya jelas menunjukkan bahawa perbandingan yang dilakukan oleh mereka sama sekali tidak berasas malah satu perbandingan yang bodoh.

Antara perbandingan bodoh oleh kedua ekor badut ini adalah :

Serbuk/Pencair Pencuci

Sardin

Teh Ceylon dibandingkan dengan Teh Hitam


Pencuci Pinggan
Fruit Cocktail
Susu & Krimer
Jus


KR1M bukan sahaja akan dibuka di kawasan bandar sahaja, malah menjelang 2012 konsep KR1M ini akan diperluaskan ke setiap pelusuk daerah dengan harapan setiap rakyat Malaysia dapat membeli barangan keperluan pada harga sewajarnya di KR1M.

Nurul Izzah & Tony Pua melihat kemunculan KR1M ini sebagai ancaman terhadap pembangkang, memandangkan jika harga barang dapat di kawal oleh kerajaan melalui konsep KR1M ini, kerana selepas ini jika konsep KR1M ini berjaya tauke besar tidak lagi boleh menaikkan harga barang secara sewenangnya yang mana sebelum ini kerajaan selalu dipersalahkan oleh pembangkang setiap kali berlakunya kenaikkan harga barang.

Melihat tindakan mereka yang menyerang usaha kerajaan untuk membantu meringankan beban rakyat muncul satu soalan di benak fikiran saya.

Antara Nurul Izzah dari PKR dan Tony Pua dari DAP siapa yang bengong di antara mereka? Bagi saya dua-dua ini bengong, sebab itulah mereka'tagteam' menyerang usaha murni kerajaan. Lihatlah pembangkang di Malaysia semua tindakan mereka tidak pernah memikirkan nasib dan masa depan kita sebagai rakyat.

Orang bengong begini kita hendak berikan kuasa untuk mengurus tadbir negara?


YY : Yang sorang nak betulkan tabiat bapa sendiri pun tak mampu, yang sorang urus syarikat di Singapore sebelum ini bangkrap dibuatnya. kenapalah pembangkang di Malaysia ni bengong sangat!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...