Sunday, January 1, 2012

CERITA SEBENAR: KEKECOHAN ADAMADLI DAN MAHASISWA MINORITI DI UPSI

Keadaan Sebenar Demo Adam Adli yang penakut lari ke klinik lalu rakan-rakan seperjuangan bergelut dengan polis sehingga mereka memecahkan cermin klinik Shifa. Jika benar tidak bersalah, kenapa perlu lari Adam Adli, Polis suruh bersurai tetapi Mahasiswa ini mencabar polis menyuruh polis bersurai pula. Adakah tidakkan polis memberikan 15 minit kepada mereka untuk bersurai salah. Jika beri kerjasama, mungkin keadaan ini tidak berlaku, Kita perlukan AMAN KAMPUS yang diwar-warkan ASPIRASI bagi menjaga Keintelektualan Mahasiswa didalam berfikiran waras dan matang. Saifuddin perlu melihat kembali, apakah yang telah berlaku sekarang ini jika AUKU Dipinda?selama ini adakah AUKU menghalang pergerakkan Mahasiswa yang matang?Adakah AUKU dimansuhkan dapat menyelamatkan mahasiswa-mahasiswa seperti ini tidak dimanipulasikan oleh Anwar Ibrahim dan kuncunya bagi meraih simpati Masyarakat?fikir-fikirkanlah.

Video ini memaparkan segala-galanya:


Sumber: Antarapos


KRONOLOGI PERISTIWA DI UPSI

1.00a.m:
sorang penuntut UPSI ditahan....
dikenali sebagai FARHAN

*berlaku sedikit pergeseran sekumpulan penuntut dengan pihak penguasa di pintu tempat pelajar turun naik bas....

1.10 am:
sebuah trak polis kelihatan di pintu timur...

1.15 am:
keadaan tenang di pintu timur....
nampak trak terus terabur....

1: 22 am:
polis masih lagi menjalankan operasi sekatan jalan...
sebelumnya...presiden smm A. Syukri telah ditahan berhampiran kawasan UPSI....

1:35 am:
kelihatan rakan baik adam di kedai makan mamak tmn bahtera..
sebuah kereta kelihatan menuju ke rumah adam....
lokasi di PINTU UTAMAUPSI terkawal...
kelibat adam dikesan...
hehe....nak lari mana...
batalkan je hasrat nak letak kalungan tu kan senang...
aku nak supper jp...
nak tawan UPSI jadah dia....
ketua SMM dah kena cekup...

1: 50 am:
adam kelihatan di sekitar BHP PETROL jam 1.10 am
menaiki motorsikal...
memakai baju merah...
angkat bendera putih jelahkan senang....

2: 00 am:
wah!!!kelihatan sosok tubuh TNC HEP di pintu timur....
anggaran kasar dalam 30 orang di pintu timur....
10 orang anggaran daripadanya ialah POLIS...

2.05 am;
wah perjuangan tanpa pengaruh politik!!!
shit!!!
pas n pkr ada sekali...
terbukti pas dan pkr di belakang adam!!!
nanti aku update.....
seronok ni....

2:10 am:
celake!!!
slogan HANCUR UMNO kedengaran diPINTU UTAMA
dap, pas, pkr, smm n da geng...
di pintu utama!!!
adam dalam kumpulan tersebut...
wah aktiviti BERPUISI tgah berlangsung!!!
WANITA BERPURDAH menjadi BENTENG dlm 20 orang....
adam baru lepas talk...

2:15 am:
mereka tgah bentang kain putih....
kelibat farhan kelihatan...
dia bukan ditahan polis...
dia ditegur supaya tidak menyertai...
polis ni tak reti beza ke mana puak depa...

2:20 am:
perjuangkan KEBEBASAN AKADEMIK jadah dia...
slogan HANCUR UMNO...
jadi santapan malam ni...
POLIS dan FRU tengok je ke???
warning suruh bersurai je!!!

2:25 am:
keadaan tegang...
sial kamera gua masuk longkang!!!

2:30 am:
cilake!!!
adam menjerit UPSI KURANG HAJAR!!!
PERUSUH TELAH MEMECAHKAN CERMIN
KLINIK SHIFA!!!
ADAM DITANGKAP!!!
SAPA NAK GANTI!!!MEMANG SIAL....

2:35 AM:
FRU TELAH MEMBUAT TANGKAPAN!!!
PERUSUH CUBA MEROBOHKAN PINTU UPSI!!!
1 TRUCK BLACK MARIA TELAH DIBAWA KE BALAI POLIS TG. MALIM!!!!
SELAMAT MENDUDUKI PEPERIKSAAN GUA UCAPKAN PENUNTUT UPSI!!!
SAYONARA!!!
penuntut upsi menggunakan nick YUYU LUNA masih bebas
CHEGU BARD melarikan YUYU LUNA....
protestor yang tercedera telah dibawa ke hospital...


1 JAN 2012: UPSI BLACK DAY



Harapan Esok

3 comments:

Izaham Musa said...

ini bukan perjuangan mahasiswa, ini perjuang nafsu amarah. saya nampak yg gagal ialah UPSI, pentadbiran & pendidik secara keseluruhan. kalau saya jadi VC, saya letak jawatan

Joeyhady hady ismail said...

kalu nak berdemo untuk nyatakan hak hak mahasiswa....silakan, tapi kenapa harus nak maki hamun polis dan umno, terbalik kan gambar najib.

sebenarnya mereka telah di beri maklumat yang salah oleh puak puak peliwat tegar, menghasut mahasiswa berdemo dengan harapan kerajaan jatuh sebelum 901,

mohon link kan blog saya
www.hurairahady.blogpsot.com

thanks bro

Samsudin said...

Kasihan, kalau sesuatu musibah menimpa para pelajar kena ucapkan Innalillah wa innnaillahrajiuun. baru betul perjuangan namanya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...