Saturday, August 27, 2011

MAT SABU SANGGUP HINA PENJUANG NEGARA SEBAB UNDI




Kontroversi penipuan rakyat tentang sejarah fakta menyebabkan PAS mungkin hilang kepercayaan polis dan tentera yang banyak berkorban jasad dan nyawa demi menjaga keamanan rakyat dan Negara. Malu Hak Malaysia ingin memperkatakan kepada rakyat dengan sikap penipuan yang terlampau banyak kali dilakukan oleh Pemimpin Kanan PAS, Mohamad Sabu dan patut diberikan amaran keras supaya jangan cuba mengkaburi mata rakyat dengan mengubah fakta sejarah semata-mata kepentingan menjaga kedudukan sebagai Timbalan Presiden PAS.

Mengikut maklumanTUN FAISAL dan KERIS LOK yang diberitakan bahawa Mohamad Sabu memberikan ucapan Ceramah Perdana Pas pada 21 ogos 2011 di Padang Menora Tasek Gelugor, Seberang Perai, Pulau Pinan baru-baru ini mempunyai unsur penipuan rakyat yang benar-benar jelas adalah seperti berikut:

1.Menganggap pengganas dalam Kompeni Pasukan ke-4 Parti Komunis Malaya(PKM) adalah Hero Malaya walhal PKM menyerang,menyiksa,mendera.mencatu makanan Rakyat Malaysia serta membunuh anggota keselamatan dan keluarga mereka didalam tragedi Bukit Kepong
2. Menganggap Muhammad Indera, Lelaki Melayu adalah hero sebenar walhal seorang pengkhianat bersetongkol dengan Goh Peng Tun dan 200 anggota komunis

3. Mengutuk dan mendakwa Dato’ Onn Jaafar (Bapa Perpaduan) dan Tunku Abdul Rahman(Bapa Kemerdekaan) tidak layak dianggap sebagai pejuang kemerdekaan kerana tokoh tersebut adalah hanya pegawai British.

4. Berikrar dan sanggup mengubah sejarah Malaysia selepas menguasai Putrajaya kerana menganggap bahawa fakta sejarah tidak mempaparkan sejarah yang sebenar

Antara Petikan-petikan yang diucapkan oleh Mohammad Sabu adalah seperti berikut:
“Dekat nak merdeka nanti, siarlah cerita mengenai Bukit Kepong. Bukit Kepong ini, polis yang mati itu polis British. Hat (yang) serang Bukit Kepong itulah pejuang kemerdekaan yang sebenar, yang serang Bukit Kepong itu Mat Indra (Muhammad Indera). Dia Melayu tapi semua sejarah itu ditutup.

“Jins Shamsudin (Tan Sri) buat filem, Jins Shamsudin itu orang UMNO. Cerita Bukit Kepong (yang dibuat Jins) hat serang itu pula penjahat, hero yang mempertahan balai polis. Padahal Mat Indera yang mengetuai operasi itu akhirnya dihukum gantung,” katanya dalam ceramah itu.

“Semua sejarah negara kita bohong, pegawai British jadi pejuang kemerdekaan, lawan British jadi penjahat. Siapa pegawai British? Dato’ Onn dan Tunku Abdul Rahman itulah pegawai British. Tapi bila tiba bulan merdeka hanya mereka yang ditonjolkan. Kalau begitu UMNO seorang sajalah yang merdeka, betul tidak,”



Dan Hakikatnya:




Dalam tragedi berdarah Bukit Kepong yang bermula kira-kira pukul 5 pagi pada 23 Februari 1950, satu persatu anggota keselamatan dan ahli keluarga mereka gugur selepas diserang dari setiap sudut oleh 200 pengganas komunis, malah sebahagian daripada mangsa dicampak hidup-hidup ke dalam api.


Mat Sabu lupa bahawa cara ucapan ini menimbulkan kemeluapan kemarahan Ahli Keluarga dan generasi sekarang ini. Mereka masih lagi tidak lupa kepada Arwah keluarga yang melawan komunis sehingga mengorbankan nyawa untuk tanahair. Kemarahan juga terungkap dilaman twiiter Dato Seri Hishamuddin yang mengutuk tindakan Mat Sabu memburuk-burukkan perjuangan dan pengorbanan anggota-anggota Polis, Almarhum Tunku Abdul Rahman dan Dato Onn Jaafar.


Kesimpulannya: Mat sabu lahir pada tahun 1954, Mana mungkin dia akan tahu sejarah Malaysia yang sebenar.Pemimpin sebegini rupa tidak layak mentadbir Negara kerana buta sejarah bahawa susah payah bapak-bapak dan ibu-ibu kita sebelum ini menjaga Negara Malaysia sehingga kita dapat duduk Aman sekarang.

HM: ,sudahlah kuat lupa dengan menipu rakyat tentang kecederaan yang dialaminya waktu BERSIH,tidak pandai membezakan kereta waja dan Pajero. Ini ada hati nak ubah sejarah Negara.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...