Tuesday, February 26, 2013

DAP PERAK PERLU DISIASAT LANGGAR ARTIKEL 30 PERAK

Lagi seorang guru kecewa DAP Perak dan keluar parti pada 9 Febuari 2013 selepas tidak berpuas hati dalam banyak perkara termasuk soal pemilihan calon DAP di Perak dan hanya mementingkan orang luar dari orang tempatan.

N Manikam juga sudah menyiasat isu ADUN DAP dalam parlimen Tanjung Malim yang memenangi PRU2008 berasal daripada Selangor bukan wakil tempatan mewakili DAP Perak.

Disebabkan isu yang disiasat, DAP Perak telah melanggar Artikel 30 Perlembagaan Negeri Perak (Undang-Undang Tubuh Perak) kerana membenarkan orang bukan bermastautin di Perak boleh bertanding bagi kerusi dewan Undangan Negeri.

DAP Perak sepatutnya mengutamakan calon tempatan dan perkara ini perlu dilihat oleh semua pihak pada PRU13 ini.

Sudahlah Ahli Dewan Undangan Negeri orang luar,ditambahkan dengan lansung tidak bertanggungjawab terhadap rakyat tempatan selepas dipilih pada tahun 2008 menjadi wakil rakyat.

Sepanjang pemantuan beliau,ADUN berkenaan mtidak mengendahkan masalah setempat. Rakyat tempatan perlu menilai sikap DAP pentingkan pangkat dan kuasa daripada rakyat.

Cukuplah hanya PRU2008 dan jangan mengulangi kesalahan lama pada PRU13.Kita perlukan wakil tempatan daripada Barisan Nasional kerana janji ditepati.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...