Wednesday, March 20, 2013

DR.MANUTY DITOLAK JADI CALON PERAK SEBAB USIA OLEH PAS?

Bekas Pensyarah Univerisiti Islam Antarabangsa, Prof Madya Dr Muhamad Nur Manuty sudah tak laku dalam gelanggang politik tanah air,khususnya di Negeri Perak.

Beliau pernah bertanding di Batu Kurau sewaktu Parti Keadilan bertanding buat pertama kali. Manuty merupakan pengikut Anwar Ibrahim yang paling setia di dalam arus Refomasi Keadilan. Kesetiannya terhadap Anwar berkemungkinan kerana beliau hilang sumber pendapatan setelah dipecat daripada UIA dan hanya bergantung hidup kepada sumbangan atau pemberian wang oleh Anwar untuk menyara kehidupan beliau.

Kini 2013 beliau kembali ke gelanggang politik dan akan bertanding di parlimen Bagan Serai tetapi awal-awal lagi telah di tolak oleh puak Syiah Pas.

Hari ini beliau sekali lagi melatah apabila PAS meletakkan Nizar Jamaludin di Changkat Jering.

Malang sungguh nasib yang menimpa beliau dan Pkr. 

Manuty sama seperti Datuk Fauzi, anak jati Batu Kurau, Dato Fauzi pure pattani pekat tetapi Manuty adalah keturunan Mandailing sebelah ibunya dan India Muslim sebelah bapanya yang berhijrah untuk berniaga kain dan pakaian di pekan Jelai. Manuty merupakan kebanggaan penduduk Jelai sebelum menyertai PKR.

Nasihat kami orang Batu Kurau ialah Dr Manuty hendak lah sedar dari kesilapan, tinggalkan Anwar dan kembali lah ke Jelai untuk bercucuk tanam, kerana masih banyak tanah yang di tinggalkan oleh arwah ayahnya.

Ikuti kisahnya disini:
http://bit.ly/WUEIp0
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...