Wednesday, April 10, 2013

SENARAI CALON PENUH BN DIKELUARKAN


Datuk Seri Najib Razak berkata calon yang kalah pada Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU-12) berpeluang untuk dipertimbangkan pada PRU-13 ini mengikut kesesuaian calon itu sendiri.

"Jika calon itu kalah pada 2008 tetapi dia masih kerja kuat untuk parti dan diterima masyarakat, masih ada peluang untuk dipertimbangkan," katanya dalam sidang media selepas menghadiri Majlis Perjumpaan Khas bersama Pengerusi BN negeri di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, sebentar tadi.

Perdana Menteri berkata, matlamat utama pada pilihan raya kali ini adalah proses ke arah membentuk sebuah Kerajaan yang kuat.

Pengerusi BN itu juga berkata, jika semua ahli parti komponen faham mengapa pilihan raya diadakan, maka tiada pertimbangan lain yang akan diambil kira.

"Mahu tidak mahu kita harus tubuhkan Kerajaan yang kuat di peringkat Nasional dan Negeri," katanya lagi.

Dalam pada itu, beliau turut memaklumkan Barisan Nasional (BN) akan mengumumkan senarai calonnya bagi Pilihan Raya Umum ke-13 dalam tempoh beberapa hari lagi.

Diharap pemilihan calon kali ini benar-benar tepat mengikut kehendak pengundi setempat dan bukan mengikut kehendak peribadi Ketua-Ketua Negeri. Baru lah boleh dipanggil Winnable Candidate! -

Sumber: Adakuasa

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...