Wednesday, April 17, 2013

SENARAI PENUH CALON SELESAI- @AnwarIbrahim

Huh! Mungkin Si Ketua Penipu ni duduk dialam dia sendiri kot. Tu pasal la dia boleh buat kesimpulan sedemikian sedangkang hakikatnya tak sedemikian rupa.

Bagaimana mungkin Si Ketua Penipu tu boleh buat konklusi tersebut walhal diperingkat Negeri masih berkumandang protes - protes secara terang - terangan?

Tengok apa yang berlaku di Pahang. Sampai hari ini, PKR Negeri masih tak puas hati dengan tindakan DAPigs yang telah merampas kerusi di Parlimen Bentong.

Sehingga kini, masih belum ditemui sebarang jalan penyelesaian bagi perkara tersebut. PKR Pahang masih lagi beranggapan bahawa DAPigs telah merampas hak mereka.

Begitu juga di Bera dimana PAS mendakwa PKR tidak sepatutnya bertanding dikawasan tersebut kerana ianya tidak termasuk dalam perbincangan.

PAS Bera mendakwa pencalonan yang dibuat oleh PKR sebagai tidak wajar dan mereka mahukan pemimpin tempatan menjadi calon dalam PRU akan datang.

Tu baru cerita pasal kerusi Parlimen. Kalau cerita pasal kerusi Dewan Undangan Negeri pun lebih kurang macam tu jugak. Lagi teruk dari apa yang kita jangka.

Malah, kemelut pembahagian kerusi di Kuantan masih belum lagi selesai. DAPigs katanya tetap akan bertanding tiga penjuru di DUN Semambu dan Teruntum.

Jadi, memang nampak sangat la yang Si Ketua Penipu tu bercakap bukan berdasarkan apa yang berlaku diperingkat akar umbi. Sudah la dia hina pemimpin tempatan. Sekarang nak menipu rakyat pulak? Agak - agak la woi!!!


PETALING JAYA: Pakatan Rakyat telah menyelesaikan kebanyakan isu pengagihan kerusi antara tiga parti komponen setelah PAS, PKR dan DAP bertelagah beberapa kali di peringkat negeri kerana merebut kerusi.
 
Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata penyelesaian yang dicapai pada mesyuarat tertinggi pembangkang sejak tengah hari tadi, kini menantikan pengesahan oleh pihak berkenaan. 
 
"Mesyuarat tadi bagus...kita selesai banyak negeri, cuma pengumuman itu lepas pengesahan kerana tandatangan itu belum. Jadi kita kena tunggu pengesahan tandatangan," kata beliau kepada wartawan. 
 
Hari penamaan calon adalah pada Sabtu ini. Sejak dua minggu lalu, pembangkang terpaksa menangani akar umbi di negeri-negeri yang tidak puas hati dengan calon yang diputuskan di peringkat nasional.



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...