Sunday, April 21, 2013

WAJIB TENGOK!! PAS DAN PKR BERGADUH DI SG ACHEH



Semalam  Ceramah Perdana  PKR  di perkarangan Pejabat PKR Cabang Nibong Tebal,Taman Keramat Permai dalam DUN N.21 Sg Acheh  diadakan yang menampilkan calon2 PKR seperti  Dr Mansor Othman ,Chegubard  , Ustaz Makhtar dan Soon Lip Chee. Selain itu , Anwar Ibrahim juga turut hadir dalam program ceramah ini.


Kehadiran dianggarkan  lebih kurang 250 org yg hadir yg terdiri daripada  ahli2 PKR Kawasan Dato Keramat dan kawasan berhmpiran dalam DUN N.21 Sg Acheh .

GPB dimaklumkan penyokong Pas memboikot ceramah Anwar kerana berang PKR tetap bertanding di Dun Sg Acheh.

Seperti biasa antara point2 dalam ucapan calon mereka seperti Ustz.MAKHTAR SHAFEE dan Dr Mansor ialah  menyeru hadirin supaya menolak BN pada PRU kali ini dan mmberi mndat pada PR untuk memerintah negara pada kali ini.


 Ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim pulak seperti biasa berjanji  akan membawa perubahan kepada pentadbiran negara kelak yg telah dicemari perbuatan kotor pemimpin UMNO sekiranya PR dpt merampas Putrajya.

Selain itu ,  dalam tempoh 24 jam beliau akan mngumumkan harga minyak akan turun sekiranya diumumkn PR menang besar selepas PRU kali ini dn berjaya merampas Putrajaya.

Malah beliau  juga menghasut hadiri yang hadir jika  pemimpin UMNO tidak sapu wang rakyat pasti rakyat tidak hidup susah .


Akhir sekali beliau merayu agar Parlimen Nibong Tebal akn dipertahankan supaya tidak dirampas oleh Datuk Zainal Abidin Osman yang mewakili BN pada PRU kali ini.


Manakala ceramah  calon Sg Acheh Chegu BARD selain menghenta Datuk Seri Najib berjanji akan mnjadikan Sg Acheh akan mnjadi hub pertanian yg terbesar dalam masa 5 tahun akan datang sekiranya dirinya  menjadi YB Adun Sg Acheh.


Kesimpulannya ,Ceramah PKR semalam  yg dianjurkan tidak mendapat sambutan penyokong PR di parlimen dan Dun ini walaupun menampilkan  DSAI .

Ini mungkin disebabkan penyokong2 PR sudah berpecah disebabkan Pas pun turut bertanding di Dun Sg Acheh.

Sumber:GBP

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...